Conversie optimalisatie met een CRO specialist
Heb jij tal van bezoekers op jouw website of webshop, maar blijven de conversies laag of achterwege? Dat zou kunnen liggen aan diverse factoren.
Door in te zetten op Conversion Rate Optimization haal je meer uit je website of webshop. Weet je niet hoe je dit moet realiseren? Een CRO specialist van Ittica Media is jouw uitweg naar een succesvollere website of webshop.
Wat is CRO?
Om te begrijpen wat er bedoeld wordt op deze pagina, is het makkelijk om te weten wat CRO betekent. CRO staat voor Conversion Rate Optimization, ook wel conversieratio optimalisatie. Het conversieratio is het procentueel aantal mensen van de bezoekers dat daadwerkelijk op conversie over gaat.
Een voorbeeld:
Heb je 100 bezoekers en kopen er 3 mensen, dan is je conversieratio 3%. Natuurlijk wil je als ondernemer dit getal zo hoog mogelijk hebben. Daarom bestaat conversieratio optimalisatie.
Wat doet een hoger conversie ratio?
Een hoger conversieratio betekent meer converterende klanten. Door een situatie te schetsen, krijg je een heel goed beeld van de betekenis van een verbeterd conversieratio.
Geschetste situatie
Stel je voor, je hebt een Facebook Ads campagne lopen. De gemiddelde kosten voor een klik bedragen €0,50 per klik. Hiermee ontvang je 1000 bezoekers per maand. De kosten van de Facebook Ads bedragen daarmee €500.
In je webshop verkoop je producten voor €100 per stuk. Inkoop kost het product €60,-. Je winstmarge is dus €40 per verkocht product.
30 producten worden verkocht, wat betekent dat je een conversieratio hebt van 3%. De kosten per conversie zijn 500 / 30 = €16,67.
De omzet bedraagt dan 30 x €100 = €3000. De bruto winst is dan 30 x €40 = €1200. Haal daar de kosten van de Facebook Ads vanaf en je krijgt de som: €1200 - €500 = €700 netto winst.
Per verkocht product houd je dan €700 / 30 = €23,33 over. Dit is je netto winst.
Wanneer het conversieratio wordt verhoogd, veranderen alle getallen mee. Stel dat het conversieratio bijvoorbeeld stijgt naar 4%. Dit betekent dat je met dezelfde advertentiekosten en bezoekersaantallen ineens 40 producten verkoopt in plaats van 30. De kosten per conversie dalen naar €500 / 40 = €12,50, en je omzet stijgt naar 40 x €100 = €4000.
De bruto winst wordt dan 40 x €40 = €1600. Na aftrek van de advertentiekosten hou je €1600 - €500 = €1100 netto winst over. Dit betekent dat je per verkocht product nu €1100 / 40 = €27,50 netto winst maakt. Een duidelijke verbetering, toch?
Het resultaat van een hoger conversie ratio
Nu kun je heel erg mooi zien dat niet alleen de kosten per conversie omlaag gaan, maar ook de netto winst stijgt. Het conversieratio verhogen geeft een sneeuwbaleffect. Doordat je meer geld overhoudt per conversie kun je ook meer geld investeren in de Facebook Ads wat vervolgens weer meer winst opleverd. Op deze manier blijf je je concurrenten voor, doordat zij op een gegeven moment niet meer winstgevend kunnen investeren in advertenties.
Waarom kiezen voor Ittica Media?
Met jarenlange ervaring en bewezen strategieën in conversie optimalisatie, helpt ons team jou om concrete stappen te zetten richting meer winst. We analyseren je website of webshop grondig, signaleren verbeterpunten en implementeren de juiste optimalisaties die leiden tot betere resultaten.
Jouw conversie ratio verhogen?
Ben jij klaar om het maximale uit jouw website of webshop te halen? Wil je meer converterende klanten en een hogere netto winst? Dan is het tijd om de Gratis Online Marketing Scan aan te vragen bij Ittica Media! Onze CRO specialisten helpen jou met het optimaliseren van jouw conversieratio, zodat je meer uit jouw online marketinginspanningen haalt.
Investeer in een winstgevende toekomst en laat ons jouw website of webshop naar een hoger niveau tillen. Vraag de scan snel aan, voordat je concurrenten je voor zijn!
Gratis marketing scan aanvragen