Het verhogen van de CLV met behulp van e-mail automation
De customer lifetime value (CLV) is de waarde van een klant voor je bedrijf, de gemiddelde opbrengst die je van een klant kunt verwachten in de loop van zijn of haar relatie met je bedrijf. Logisch dan hoe vaker hij koopt, hoe beter de relatie en hoe hoger de CLV. PVC kliktegel, expert op het gebied van PVC vloeren, liep tegen het feit aan dat de relatie met een klant na één aankoop, het kopen van de vloer, eigenlijk al afgelopen was. Door het inzetten van e-mail automation hebben wij deze CLV kunnen verhogen.
Wat is e-mail automation?
E-mail automation is één van de online marketing diensten die wij verrichten. Het is het automatiseren van e-mails op het juiste moment aan de juiste persoon. Op basis van bepaalde triggers, denk bijvoorbeeld aan het inschrijven op een nieuwsbrief, wordt er automatisch een e-mail verstuurd. Het neemt veel werk uit handen omdat de mail maar één keer wordt ingesteld, wel moet je deze blijven analyseren en optimaliseren natuurlijk.
E-mail automation voor PVC kliktegel
Een vloer is een aankoop die mensen niet vaak hoeven doen. helemaal niet bij duurzame PVC tegels. Het is een grote uitgave waar mensen langer over nadenken. De kans op herhaalaankopen is daardoor wel een stuk kleiner als bijvoorbeeld bij een supermarkt of drogist. Wat we ook weten is dat de kosten van het onderhouden van een bestaande klant een stuk lager zijn dan het opbouwen van een relatie met de nieuwe klant. Om de relatie met de bestaande klant te verlengen is er een e-mailautomation opgezet om de verkoop op toebehoren te verhogen. Nadat de vloer is gelegd, moet deze natuurlijk ook goed onderhouden en schoongemaakt worden. Hiermee wisten wij de CLV voor PVC kliktegel te verhogen.
Wil jij ook jouw customer lifetime value verhogen?
Ben je benieuwd wat de customer lifetime value van jouw bedrijf is of wil je deze ook graag verhogen? Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden bij Ittica Media, wie weet kunnen wij jou helpen!