Een geoptimaliseerde Customer Journey voor Spelerwijs
Het vinden de juiste BSO, kinderopvang, peuteropvang of gastouderopvang is vaak een tijdrovend proces en wordt niet over 1 nacht slapen besloten. Er zijn namelijk een aantal doorslaggevende factoren die een rol spelen in de keuze van de ouders. Denk bijvoorbeeld aan de locatie, de openingstijden en de kosten. Om het proces zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij voor de Customer Journey van Spelerwijs herzien en geoptimaliseerd.
Wat is een customer journey?
De letterlijke vertaling van customer journey is klantenreis. Hiermee bedoeld men de reis die een klant aflegt om uiteindelijk tot een aankoop van de dienst of het product te komen. Om al deze contactmomenten visueel te maken, wordt er vaak gebruik gemaakt van modellen. Een bekend voorbeeld hiervan is het Bonsing Mann Model. In dit model doorloopt de klant de volgende fasen: oriëntatie, selectie, transactie, bezorging, customer care en de periode tot de volgende aankoop. Zodra dit proces succesvol is verlopen, begint de reis weer opnieuw en spreken we van een herhaalaankoop.
Bonsing Mann Model
De digitale optimalisaties voor Spelerwijs
Voor Spelerwijs hebben wij de Customer Journey dus hierzien. Hoe? Allereerst hebben we de oude website geanalyseerd. Op deze manier kregen wij een idee welke reis de websitebezoekers moesten afleggen. We kwamen er al snel achter dat mensen de website gebruiken met andere doeleinden in hun achterhoofd. Dit zijn dus allemaal unieke Customer Journeys. Voor al deze klanten reizen hebben wij verschillende persona's gemaakt. Dit zijn fictieve karakteriseringen van bepaalde type gebruikers. Door tot slot voor iedere persona te bepalen wat hun verwachtingen op de website kunnen zijn tijdens de verschillende fasen in de Customer Journey, hebben wij 4 hoofdzakelijke optimalisaties doorgevoerd.
De presentatie van de opvang
Om vertrouwen uit te stralen was het van belang om de opvang digitaal goed te presenteren. Dit hebben wij weten te realiseren door voor alle verblijven passende, informatieve teksten te schrijven en door beeldmateriaal toe te voegen.
Een opvang in de buurt vinden
Ook was het belangrijk om het gebruiksgemak en de ervaring van de websitebezoekers te optimaliseren. Wat hier enorm bij heeft geholpen is het implementeren van een filtersysteem. Hiermee kunnen mensen gemakkelijk filteren op de verschillende locaties waar zich een opvang bevindt. Verder kan er gezocht worden op postcode, en is iedere opvang zichtbaar gemaakt op een digitale kaart.
Filtersysteem op Spelerwijs
Kosten van de kinderopvang berekenen
Door een op maat gemaakte calculator in het systeem hebben wij ervoor gezorgd dat ouders en verzorgers de kosten van kinderopvang kunnen berekenen. Op een transparante wijze brengt de website van Spelerwijs in kaart wat de kinderopvang voor één of meerdere kinderen zal gaan kosten. De calculator berekent welke kosten gedekt worden en welke kosten onder eigen bijdrage vallen.
Een kind online inschrijven
Wanneer de keuze gemaakt is, kunnen ouders of verzorgers hun kind vervolgens eenvoudig inschrijven. Door middel van het aanmeldingsformulier kunnen alle gegevens ingevuld worden en kan de inschrijving binnen enkele minuten afgerond zijn!
Jouw website optimaliseren?
Zoals je gelezen hebt is het bouwen van een website 1, maar is het onderhouden en optimaliseren van deze site 2. Gelukkig zijn wij bij Ittica Media daar een ster in! Wij analyseren je huidige website, leggen knelpunten bloot en kunnen de website naar aanleiding van jouw doelen optimaliseren! Als je benieuwd bent naar jouw huidige knelpunten kun je een gratis online marketing scan aanvragen.Onze marketeers zullen binnen 2 werkdagen een compleet rapport met je delen waarin concrete adviezen staan vermeld waarmee jij je website kan optimaliseren!
Een website laten optimaliseren?
Vraag onze vrijblijvende scan aan.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf